marți, 1 septembrie 2009

Intenţii

Am ceat acest blog pentru a adresa o temă pe cât de puţin luată în considerare la modul serios şi reflexiv, pe atât de importantă în contextul relaţiilor inter-etnice din Romania: relaţia dintre romani şi maghiarii din România din prisma cooperării şi a comunicării.

Pe blog vor fi (re)publicate materiale constructive şi articulate din punct de vedere logic care se refera la tema cooperării şi a comunicării dintre maghiarii din România şi români cu scopul de a reflecta asupra acesteia, dar şi de a găsi o soluţie bine argumentată, chiar si numai la nivel personal, problemei care se concretizează într-o relaţie defectuasă între românii şi maghiarii din Romania.

Pretextul practic de a crea acest blog a fost observarea de către mine a segregării în care trăieşte minoritatea maghiară din Romania în raport cu românii. Am văzut acest lucru în oraşul meu natal, Cluj-Napoca, l-am văzut şi la întâlniri de tineri unde participau atât români, cât şi maghiari.

Vă invit, deci, pe cei care citiţi blogul, să vă aduceţi contribuţia pe care sper s-o percepeţi ca un gest de solidaritate pentru binele comun unde este inclus şi binele particular, al fiecăruia dintre noi. Modul în care vă învit să participaţi este, poate înainte de toate, prin reflecţie, prin gândire. La nivel practic, o puteţi face prin comentarii. Dacă ceea ce doriţi să transmiteţi este de o factură mai elaborată, imi puteţi trimite paragrafele pentru ale publica ca o postare autonomă şi, mai apoi, prin a deveni co-redactori ai blogului, putând publica în mod direct.

Lucian vă aşteaptă colaborarea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu